zaterdag 15 januari 2011

MUZO-namiddag

Op 20 oktober 2010 was er een MuZo-namiddag voor de leerlingen van de eerste graad op mijn stageschool (Sint-Catharina in Sinaai). De kinderen hadden reeds enkele weken op voorhand een leuke, muzische inleiding gekregen op de speelplaats. Hier werden reeds de verschillende MuZo-onderdelen voorgesteld aan de kinderen, opdat ze erna hun keuzes vlot konden geven. De kinderen waren dus vrij in hun keuze naar de MuZo-namiddag toe. De kinderen kregen de kans om 2 verschillende sessies bij te wonen, enkel bij 'beeld' werd er niet gewisseld door het gebrek aan tijd. 'Media' kwam hier niet aan bod, omdat de kinderen te jong zijn om dit vlot te laten verlopen. Bij graad 2 en 3 kwam dit echter wel aan bod.

Na de sessie's was er een toonmoment voorzien. Op deze manier konden de kinderen tonen aan de anderen wat ze net gedaan hebben. Dit was voor de kinderen een hele ervaring, dit is dan ook duidelijk zichtbaar op de foto's.

Mijn rol tijdens de MuZo-namiddag was eenvoudig, ik zorgde dat de klas in orde was om de sessie 'muziek' vlot te laten verlopen. Ik bleef ook tijdens deze sessie in het lokaal en sprong bij wanneer nodig. Ik heb ook foto's getrokken tijdens de voorstelling, deze foto's zijn te zien op de blog van de klas 1D.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten